Sydfjordsstævne 27/8-22

Herslev Strand Sejlklub inviterer kapsejlere, cruisingsejlere og single-hand sejlere til Sydfjordstævne lørdag den 27. august.
Som noget nyt, prøver vi også at lokke tursejlere i alle bådtyper med til afslappet opvarmning til sejlerfesten.

Det koster kun 100,- at deltage i sejladserne ved tilmelding senest torsdag 18. august. Herefter er deltagergebyret 150,-
Pris for sejlerfesten er nedsat i forhold til sidste år, til 200,- for de fleste og 100,- for de yngste.

Kapsejlads med to eller tre sejladser på op-ned bane på Yderbredningen, efterfulgt af en kort distancebane tilbage til Herslev. Hvis fire sejladser gennemføres, fratrækkes det dårligste resultat på op-ned bane.
Første start på Yderbedingen er planlagt til klokken 11:00.

Crusingregatta (ræs for sjov) for dem, der ikke har lyst til op-ned baner, kapsejladsregler, eller ikke har gyldigt målebrev (DS certifikat). Der sejles to distancesejladser á 9,2 sømil (6,6 sømil i let vind): Én sejlads fra Herslev til Egehoved i Yderbredningen, og én sejlads tilbage fra Egehoved til Herslev.
Der sejles efter almindelige søvejsregler, og startes efter TurLys respittider, så bådene teoretisk bør komme samlet i mål, så ventetiden mellem de to sejladser reduceres mest muligt.
Første båd starter ved Herslev klokken 10:30.

Single-hand – der sejles på samme baner som ved cruisingregattaen, med start efter TurLys respittider, og efter almindelige søvejsregler. Bådene bør i teorien komme i mål samtidig – men sådan går det jo aldrig – derimod er det altid spændende, når feltet samles mere og mere, jo nærmere vi kommer mållinjen.
Første båd starter ved Herslev klokken 10:30.

Tursejlads – helt afslappet sejlads uden sømærker, der skal rundes i bestemt rækkefølge – formålet er først og fremmest at få bådejere uden interesse for konkurrencesejlads på vandet til nogle hyggelige timer, som opvarmning til sejlerfesten.
Fiskerjoller, motorbåde, motorsejlere og sejlbåde er velkomne – alle bådtyper kan deltage!
Vi starter fra havnen cirka kl. 11:00.
Mere information følger på hjemmesiden og FaceBook.

Præmiering – som sædvanlig modtager alle deltagere moderate præmier.

Sejlerfest – Man får noget for pengene i Herslev – udover det lave deltagergebyr, er overnatning i egen båd, i telt eller campingvogn ganske gratis under stævnet – så der bør være råd til at deltage i sejlerfesten i ualmindeligt i godt selskab!
Deltagerne ved Sydfjordsstævnet og SRPI inviteres til sejlerfest lørdag aften, sammen med medlemmer af HSS. Festudvalget byder på fællesspisning kl. 18:30 for 200,- per person – unge under 18 år slipper med ½ pris.
Menuen består af varmrøget laks, rørt med creme fraiche og krydderurter. Langtidsstegt okse, kylling med lime og honning, små stegte kartofler samt salater – og til sidst, chokoladekage med hindbærdrys.

Læs lidt mere om stævnet eller gå direkte til tilmelding.

Bliv eventuelt medlem af FaceBook-gruppen HSS Sydfjordsstævne.

Information om juniorernes Sydfjordsstævne, søndag 28/8