Modelbådssejlads

Dragon Force 65 er en lille radiostyret sejlbåd, som er sjov, spændende, sødygtig og forholdsvis overkommelig at anskaffe. Det koster ikke en formue at komme i gang – hvis du er interesseret i at lege med, så kom forbi og snus til den gode stemning i Herslev Strand Sejlklub.

Vi sejler med Dragon Force 65 med standard A-rig, samt med den lille C-rig.

Allerede ved opstarten i december 2022 var flåden på mere end tyve både – næsten alle skippere var nybegyndere med radiostyrede både; vi besluttede kun at sejle i standard-opsætning med A-rig, for at dyste på lige vilkår.

Fra vintersæsonen ’23/’24 tillades C-riggen for at få flere sejladsdage, og for at begrænse defekter på bådene når efterårs- og vintervejret viser tænder.

Der sejles på lørdage i november, december, januar, februar, marts og april (se kalender på hjemmesiden).

Vi starter med skippermøde over en kop kaffe 9:30, og sejler fra 10:00 til 12:00, og afslutter ved grillen efter sejladserne – et populært og gennemprøvet koncept i HSS-regi. Vintersæsonen afsluttes med et klubmesterskab, sidste lørdag i april.

Information om Dragon Force 65 sejlads i Herslev … følg også med i FaceBook gruppen Modelbåde – Herslev Strand Sejlklub

Liste med danske sejlnumre findes i FaceBook gruppen Dragon Force 65 DK – du kan registrere dit nummer hos Henning Sørensen, Faaborg Sejlklub (hs@ken.dk – 20 84 88 01).

Jan Nielsen / JN PHOTO.DK