Ringøen Rundt

Ringøen Rundt er en af klubbens faste traditioner; der sejles altid Kristi Himmelfartsdag.

Vi samles til skippermøde i klubhuset ved ti-tiden, og aftaler dagens sejlads. Tilmelding behøves ikke; man sejler i det man har: Jolle, sejl- eller motorbåd – eller finder nogle klubkammerater, at sejle med.

Sejladsen opstod dengang man skulle sejle rundt om alt muligt: Sjælland, Fyn, Samsø, Hesselø og mange andre øer. I Herslev ville vi også sejle rundt om noget – det blev Ringøen, som vi nu har rundet i over 40 år.

Konceptet er enkelt: Vi sejler til Kattinge Vig, rundt om Ringøen, hvorefter vi kaster anker i en læ krog for at nyde den medbragte frokost i hinandens gode selskab, og for at gå på visit i nabobådene.