Pinsetur til Lynæs

I pinsen sejler en større gruppe fra Herslev til Lynæs for at nyde hinandens gode selskab.

Det er en uofficiel tur, der bare er opstået. Der er ikke arrangeret noget; vi sejler bare nordpå for at mødes igen – kom frisk, uanset hvad du sejler i!

I de gode gamle dage afholdt sejlklubben i Lynæs et stort stævne for kølbåde og joller i pinsen, hvor mange sejlere fra HSS og andre klubber deltog. Der opstod dengang tradition for at tage til Pinsestævne i Lynæs. Selvom opbakningen til stævnet forsvandt med årene, behøver traditionen med at sejle til Lynæs jo ikke at forsvinde – det mener i hvert fald en gruppe sejlere fra Herslev – og så lever traditionen videre på sin helt egen måde. I bund og grund er det jo nok bare endnu en dejlig måde at være sammen med sine sejlervenner på.