SRPI 2021 – 19-20. juni

Den planlagte udrulning af Covid-19 vacciner, samt vejret i foråret, skulle ifølge eksperterne medføre et betydeligt mere åbent samfund end nu, i løbet af maj. Det tror vi på, og åbner for tilmelding til SRPI 2021, 19-20. juni.

På basis af sidste års gode erfaringer, forventer vi at gennemføre, mindst på niveau med SRPI 2020. Hvis der bliver behov for justeringer pga. Corona-situationen, så retter vi ind, og retter til. Der planlægges med en let udvidet Corona-sejlads i forhold til sidste år, idet der åbnes for SRPI-HC – etaperæs for HobieCats – efter et års pause.

Tilmeldingsskemaet ser stort set ud som det plejer – som noget nyt indtastes antal besætningsmedlemmer, i stedet for at vælge mellem singlehand, twostar og almindelig besætning; det letter arbejdet med fordeling af starttiderne i grupper, baseret på antal personer.

Først-til-mølle princippet gælder, såfremt vi må begrænse deltagerantallet pga. Corona-restriktioner.

Sidste år hjalp nogle både os med at sejle Corona-sikkert, ved at ændre startsted. I år henstilles til, at indenfjords både vælger startstedet, nærmest hjemhavnen. Arrangøren kan ændre startsted for indenfjords både, tilmeldt en udenbys start, såfremt det findes hensigtsmæssigt af hensyn til afviklingen.

Nogle sejlklubber har givet tilsagn om brug af klubhuse, hvis restriktionerne lempes tilstrækkeligt, mens andre venter på afklaring. Vi sejler en uges tid inden de sidste kan få deres andet vaccine-prik, så begrænsningerne er nok temmelig få og små. Under alle omstændigheder, tilpasses det sociale samvær lørdag aften, de til den tid gældende restriktioner.

Vi glæder os til en god sejlads med saltvand i håret, og frisk luft på kinderne!

Mere information følger løbende … men skynd dig, at sikre en starttid, med din tilmelding!